„Szeretném üzenni azoknak, akik az 1,1 milliárd forintos költségvetésről értetlenkedve beszélnek…”

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. nov. 23., 09:40
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Ma megjelent, legfrissebb lapszámunkban interjút olvashatnak Antal Nimróddal, aki nagy hollywoodi kitérővel tért vissza Magyarországra, hogy megrendezze a viszkis rabló, vagyis Ambrus Attila történetét. Ízelítő Kozár Alexandra interjújából:

false

 

Fotó: Németh Dániel

Magyar Narancs: Juszt Lászlót látjuk az akkori tévében vagy Lenke nénit a Szomszédokból, amint levonja az élet tanulságait a vége főcímben. Mennyire volt nehéz a 90-es évek Magyarországát rekonstruálni?

Antal Nimród: Szeretném üzenni azoknak, akik az 1,1 milliárd forintos költségvetésről értetlenkedve beszélnek, hogy ez egy full kosztümös film. Csak a kosztümök nem 400, hanem 20–25 évvel ezelőttiek. Onnantól kezdve, hogy letettük a kamerát és láttuk, hogy a mostani városképben ez se stimmel, meg az se, mert például az adott épület akkor még nem is létezett, máris volt elég rekonstruálni való. Ruhákban, autókban, épületekben, viselkedési stílusban igyekeztünk mindent visszaidézni. Olykor számítógéppel kellett korrigálni.

MN: Tíz évvel ezelőtt azt nyilatkoztad, hogy full outsidernek tartod magad. Változott azóta a helyzet?

AN: Semmit sem. Szakmailag az emberek besorolnak engem vagy ide, vagy oda, és ezek a besorolások nem stimmelnek. Biztos vagyok abban, hogy most is el fog hangzani, hogy na, az Antal Nimród csinált nekünk egy amerikai filmet. Na de attól, hogy egy jelenet működik, van ritmusa, jól be van világítva, attól az már amerikai film? Az eladás miatt erre is ráhúzták, hogy akciófilm, pedig nem az. Az, hogy az amerikai filmjeimet beskatulyázták műfajilag, nem zavart. A Ragadozók sci-fi, A szállítmány akciófilm, az Elhagyott szoba horrorfilm, azok egyneműek. De a Kontrollra vagy A Viszkisre nem illenek ezek a kategóriák, ezek sokkal komplexebbek annál, mintsem hogy be lehetne őket egyetlen műfajba sorolni.

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. nov. 23., 09:40
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 2 rworse
    rworse
    2017. november 23., csütörtök 22:21
    "Biztos vagyok abban, hogy most is el fog hangzani, hogy na, az Antal Nimród csinált nekünk egy amerikai filmet. Na de attól, hogy egy jelenet működik, van ritmusa, jól be van világítva, attól az már amerikai film?"

    Nem attól, kisbogaram. Hanem, akkor már épp az ellenkezőjétől. Az "amerikai" filmek jelenetei jellemzően nem működnek, mert jellemzően műanyagok, a világításuk jellemzően pocsék, mert szintén műanyag. A ritmus kivétel, mert az valóban az "amerikai" popfilmeknek van. A komoly filmeknek ellenben inkább ütemük van. Mint a zenében. "Könnyűzene" ritmus, "komolyzene" ütem. Tehát, ha az "amerikai" filmeket pozitív példaként hozza Antal, rosszul teszi.



    "A Ragadozók sci-fi..."

    Egy fenét sci-fi. Fantasy, horror, akciófilm, mindez együtt, de a sci-fihez semmi köze.



    "De a Kontrollra vagy A Viszkisre nem illenek ezek a kategóriák, ezek sokkal komplexebbek annál, mintsem hogy be lehetne őket egyetlen műfajba sorolni."

    A Viszkist még nem láttam, de a Kontroll nem komplex, hanem szedett-vedett. A jelek szerint a Viszkis is, na nem mintha érdekelne - illetve azt sajnálom, hogy szemétbe mennek a nagy pénzek.


  2. 1 Cheyenne
    Cheyenne
    2017. november 23., csütörtök 11:50
    Kedves rendező, na az a gáz, hogy ezt a filmet komplexnek látod. Mert ez egy kínosan klisés amcsi b-kategóriás akciófilm. Az üldözéses jeleneteknek semmi közük a 90-es évek Budapestjéhez. Némely jelenetben kínos, hogy az épületek, utcatárgyak maiak. Közük nincs a 20 évvel ezelőtti utcaképhez.
    A rendezői gázsid azonban valóban az amcsi békategóriás rendezőké: 70 azaz hetven millió forint. Csak itt a producer közpénzből szállítja ezt a darabot. Ami ha Amerikában olyan bevételt hozna a költségvetéséhez képest, amit itthon hoz, akkor c kategóriás filmeket rendeznél ezután..

Komment írásához