Ungarische Wirtschaft

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. jún. 28., 12:06
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

A bécsi kiállítás ténylegesen megmutatta, milyen ma Magyarország.

A bécsi magyar kulturális intézetben Real Hungary (Valódi Magyarország) címmel nyílt kiállítás. A megnyitót megelőző események azonban sajátos módon mutatták meg a real Magyarországot - számol be az artportal.hu a tegnap történtekről.

A kiállítás megnyitója előtt Molnár Mária, a Collegium Hungaricum igazgatója telefonon utasította az intézet munkatársait, hogy távolítsák el a falról Borsos Lőrinc tirptichonját.

A kifogásolt darab a See No Evil, Hear No Evil, Speak no Evil (2017) című festmény, a magyar trikolór három változatban, ami egyfajta játék a magyar zászlóval, és ha már mindenképpen direkt jelentéseket keresünk, éppenséggel arab országok zászlóira emlékeztetett – magyarázza a mű jelentését a portál.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A mű abszolút benne volt a kiállítási tervben, szállítólevél van róla, tehát az intézményt nem érhette váratlanul a jelenléte.A művészpáros két tagja, ragaszkodott ahhoz, hogy maguk akasszák le a műveket a falról, és dokumentálják is mindezt.

false

 

Fotó: Király András / artportal.hu

A lap állítása szerint a kiállításon számos más kritikus szellemű kép is a falon maradt.

A Real Hungary kiállítás az Esterházy Művészeti Díj 2009 és 2015 közötti díjazottjainak munkáiból mutat be egy válogatást, amely a magyar realista ábrázolás tradícióját gazdagító alkotásokra fókuszál.

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. jún. 28., 12:06
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 9
    Pasinszki
    2017. június 28., szerda 20:38
    szegedi789
    "Mert a zászló az szent... Nem tudom, de ami lassan csak óvszeren és müzlis dobozon nem virít"
    Bizony. És ebben az országban semmi sem zeti.
  2. 8
    Kovacs
    2017. június 28., szerda 20:01
    6: Talán a Golden Decadence elé -mellé-alá talán be lehetne integrálni a "száműzött" zászlókat.
    Mert milyen dolog már az, amit itt megtudtunk.
  3. 7
    tiszapolgári
    2017. június 28., szerda 18:43
    A Borsos Lőrinc művésznév a szakállas János és a szőke hajú Lilla vezetéknevéből adódott össze. (Egy kicsit bonyolítja a helyzetet, hogy Lőrinc Lilla neve hivatalosan Borsos-Lőrinc Lilla, ami könnyen bekavarhatna, ha akarna.) De ez csak mellékszál.
    Ha a nemzeti lobogó kibírja, hogy mondjuk futballmeccseken ezzel takarózik a cigányozó-zsidózó-románozó söpredék; vagy hogy a bicikliutakat-szerelőüzemeket-sertéshizlaldákat átadó, magas rangú vendégek olyan élvezettel vagdossák, mint valami gatyamadzagot; akkor azt is túl fogja élni, hogy egy műalkotás a trikolór egyik színét gyászosabbra festette a megszokottnál.
  4. 6
    Kovacs
    2017. június 28., szerda 18:37
    Ellenpontként nyílt egy kiállítás Grácban "Abstract Hungary" címmel. (Künstlerhaus, Halle für Kunst & Medien, Burgring 2, 8010 Graz) Itt nem kellett eddig eltávolítani semmit.
    Puklus Péter Golden Decadence 2013-ból egészen "real-abstract ".


  5. 5
    rworse
    2017. június 28., szerda 17:22
    A művészházaspár kifejezetten kultiválja a politikai áthallásos, aktivista, "happeningista" művészetet, úgyhogy ez az eset nekik olyan, mintha hájjal kenegetnék őket. A magyar országnak meg persze végtelenül szomorú, hogy totálisan minden téren totálisan ennyire totálisan prosztó.
  6. 4
    rworse
    2017. június 28., szerda 17:16
    Borsos János, Lőrinc Lilla.
  7. 3
    yoyo
    2017. június 28., szerda 16:07
    "Borsos Lőrinc triptichonja", "az alkotópáros"

    ezen kicsit fennakadtam, de kialakult, ők ketten Borsos Lőrinc.
  8. 2
    yoyo
    2017. június 28., szerda 16:02
    Annak idején a Mi a magyar című kiállítás (2011? 12?) egyesített hetet havat a Műcsarnokban, valódi műveket mű művekkel, kritikusakat álkritikusakkal és rendszermagasztalókkal.

    a real hungary is érdekesen skizofrén dolog lehet, egy a hivatalos kultúrpolitika által menedzselt projekt, ami a mai magyar valóságra reflektáló műveket mutat be.

    Nagyon érdekelne az ominózus telefon háttere, kiben vetődött föl a kiállított mű eltávolításának gondolata, és ki szólt kinek.

    És az eset kapcsán lehetne elemezni, ma a mai kultúrpolitikában hol húzódik a közölhetőség határa, konkrétan ennél a műnél mi lehetett az eltávolítás indoklása.
  9. 1
    szegedi789
    2017. június 28., szerda 15:08
    Molnár M. nem csak képletesen, szó szerint felkéredzkedett a műalkotásra. Egyúttal esztétikai résenlevés mellett bizonyította politikai-közéleti hisztiérzékenységét is. Gondolom, nem véletlenül van ott, ahol... És most az üres fal mellett ámuldozhatunk a sikeres káderpolitika eredményein. Jaj, nekünk !

    (Mert a zászló az szent... Nem tudom, de ami lassan csak óvszeren és müzlis dobozon nem virít, oké íratnak ilyen-olyan alaptörvényt, az valahogy nem ... Meg köztársaság, meg szabad művészet ... Meg ilyenek... Jaj, jaj, jaj ...)

Komment írásához