65 éves HÉV-et állítanak forgalomba a ráckevei vonalon

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. aug. 19., 13:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Erre a 3-as metró sem képes!

130 éve indult meg a HÉV-közlekedés Budapesten, a jeles évfordulóra rendezvénysorozattal emlékezik a MÁV-HÉV Zrt. Ennek keretében augusztus 20-án, szeptember 16-án, és október 14-én egy M VIII típusú, Ganz-gyártmányú HÉV-kocsi áll forgalomba. Az „R” jelzésű motorkocsi Közvágóhíd–Ráckeve és Közvágóhíd–Tököl között, külön meghirdetett menetrend alapján közlekedik majd, amit a BKK honlapja részletez.

Itt még a 110. évfordulót ünnepli

Itt még a 110. évfordulót ünnepli

Fotó: BKV Ar

A M VIII típusú jármű 1952-ben készült, és a kilencvenes évek elejéig közlekedett. 1993-ban a 251-es pályaszámú kocsi múzeumi felújításáról döntöttek, amit a resturálást követően a BKV szentendrei tömegközlekedési múzeumában állítottak ki. A jármű azóta többször is forgalomba állt nosztalgiakocsiként, a közlekedés rajongói szerint az M VIII-as volt minden idők legszebb budapesti HÉV-motorkocsija.

Mivel a jelenleg közlekedő legfiatalabb HÉV-szerelvény is 34 éves, újak beszerzéséről pedig nincs szó, úgy tűnik, az M VIII-as szépségdíját egyelőre semmi nem veszélyezteti.

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. aug. 19., 13:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Cimkék:
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 2 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. augusztus 19., szombat 17:24
    Hülyeséget írtam, nem kiküszöbölni lehetne a dugókat, hanem megszüntetni, hiszen a dugók pont a HÉV miatt alakulnak ki.
  2. 1 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. augusztus 19., szombat 17:22
    A ráckevei és a csepeli vonalat nem ismerem annyira, a szentendreit és a gödöllőit annál inkább. A gödöllői vonatok még mindig a háború előtti, bal oldali közlekedésnek megfelelően haladnak, állítólag túl sokba kerülne az iránycsere. De még ennél is többe kerülne annak az ősrégi (és minden választás előtt újrafrissülő) tervnek a megvalósítása, hogy az Örs vezér téri végállomásnál összekössék a metróval, és hogy ne a jelenlegi, hanem az úttest fölé épített pályán közlekedjen, mint az amerikai városokban, amivel ki lehetne küszöbölni az átjárók előtti dugókat.

Komment írásához