Csak megcsinálják! Hamarosan elkezdhetik a felcsúti kisvasút hosszabbítását

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. jún. 14., 18:35
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Nem állhat meg a fejlődés Felcsút környékén.

Orbán Viktor korábban már többször utalt rá, hogy – ha másért nem, hát dacból – tervezik a felcsúti kisvasút meghosszabbítását. A jelenleg Felcsút és Alcsútdoboz között néhány kilométeren zakatoló vasutat Bicske és Lovasberény irányába bővíthetik. De szóba került már Etyek is, ahol a helyiek egy csoportja tiltakozott a fejlesztés ellen; bár nem is csoda, mert a nyomvonal tervezete magánterületeken vitte volna a síneket, egyebek közt egy családi birtokon is, a lakóház és egy istálló sarkában.

Indulása óta veszteséges a felcsúti kisvasút

Úgy tűnik, soha nem fog megtérülni a beruházás, a kormány mégis újabb milliárdokat szán a vasútvonal meghosszabbítására. Az Atlatszo.hu még július elején közadatigénylésben kérte ki a vál-völgyi kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól a kisvonattal kapcsolatos bevételek és kiadások listáját, melyet most megkaptak.

A választási időszakban valahogy nem került elő a téma, azonban úgy tűnik, megszületett a döntés, legalábbis erre lehet következtetni Tessely Zoltán szavaiból, akit Orbán Viktor ismét kinevezett Felcsút és környéke fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztossá. Tessely a közelmúltban összeült néhány Felcsút környéki település vezetőjével, és közösen átbeszélték a fejlesztési lehetőségeket. Erről a találkozóról számolt be egy rövid cikkben Mészáros Lőrinc lapja, a Fejér Megyei Hírlap. A beszámoló végén szerepel ez mondat:

„A vál-völgyi kisvasút Vértesacsa felé való felújítása is hamarosan megindul”.

Arról már nem közöl információt a lap, hogy pontosan mikor indulnak a munkák, milyen forrásból és mennyi pénzből. A Miniszterelnökségnek elküldtük a kérdéseinket, illetve a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek is – utóbbi korábban rendelt meg a nyomvonal meghosszabbítására vonatkozó tanulmányt –, ha kapunk válaszokat, természetesen közöljük majd.

Felcsút és környéke még mindig annyira csóró, hogy Orbán miniszterelnöki biztost nevezett ki a felvirágoztatására

A térségnek fejlődnie kell, Tiborczék volt albérlője pedig ezt is megoldja. Úgy tűnik, a Szent László- és a Vál-völgyhöz tartozó települések, így Felcsút sem fejlődik oly mértékben, ahogy azt Orbán Viktor szeretné, ugyanis a térség ismét kapott egy miniszterelnöki biztost. „A miniszterelnök Tessely Zoltánt 2018. május 18.

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. jún. 14., 18:35
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 4
    rworse
    2018. június 15., péntek 13:56
    stonepiter
    Nem érted a lényeget. A felcsúti kisvasút éppen azért megtérülőbb és hasznosabb beruházás, mert nem utazik rajta senki. Sokkal kisebb az igénybevétele, az amortizációja, a fenntartási költsége. És így a rádobott pénzből is sokkal több megmarad. - építhetünk belőle Munkácsra is stadiont. Vagy hízlalhatunk disz... svájci Orbán-bankszámlát.
  2. 3
    stonepiter
    2018. június 15., péntek 10:43
    Bár a 4-es Metró idejét múlt koncepciókon alapszik, azért a támogatás egy részének vagy egészének esetleges visszakövetelését meg lehetett volna előzni. Egyszerűen tovább kellene építeni az Újpalotai lakótelep határáig. A metró a Thököly út alatt nagyobb részt már kérek vezetésű lehetne egészen a lakótelepig. Ez az Újpalotai főtérig 6 km pluszt jelent. Értelmesen három plusz állomással megoldható, de max. öt. A bolgárok egy ilyen szakaszt max. 50 milliárd forintból megcsinálnak (Pedig ott is van korrupció! De még milyen!). Legyen 160 milliárd (ami abszurd, a már létező szakasz műszaki követelményeit és 450 milliárd forintos építmény árát figyelembe véve is). Akkor is megérné. Miért? Mert egy hétköznap 421 000 utas fordul meg rajta a 2017-es adatok szerint, ami már alig marad el a 2-es Metró 425 000-es számától. No! A 4-es Metrót hosszabbítsuk vagy a Kisvasutat ami még 2000 utast sem látott soha egyetlen nap alatt?
  3. 2
    Cyrano
    2018. június 15., péntek 07:35
    rworse: ha nem, akkor majd kivetnek kisvasút építési adót, osztjónapot.
  4. 1
    rworse
    2018. június 14., csütörtök 21:18
    Remélem, Brüsszel önti bele majd a támogatást!

Komment írásához