Két jó hír a kötöttpályás helyváltoztatás híveinek

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. máj. 23., 09:30
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Bringával föld alá, vonattal Balatonra.

Júniustól kerékpárral is fel lehet szállni a 4-es metróra, a kocsi végében lesz egy külön erre kijelölt rész, erősítette meg az Index információit a BKV.

Figyelem, kizárólag a 4-es metróról van szó, hiszen csak ezen a vonalon vannak akadálymentesített liftek, a mozgólépcsőn pedig továbbra is tilos a kerékpárszállítás, biztonsági okokból.

Első körben hétvégén tesztelik a szolgáltatást. A bringának külön jegyet kell venni, ahogy azt néhány busz- év villamosjáraton, valamint a HÉV-jaratokon már megszokhattuk.

A másik jó hír a kötött pályák a világából a balatoni vonatközlekedést érinti.

Nyáron a déli parti expressz járatok kijelölt kocsijaiban helyjegy nélkül lehet utazni a települések között, és sűrítik a hétvégi éjszakai Bagolyvonatokat.

Az északi parton több Katica sebesvonat közlekedhet a Déli pálayudvar és Balatonfüred között, hétvégenként pedig további mentesítő gyorsvaonatok indulnak. A Kék Hullám sebesvonatok is járnak a nyáron, ezek Budapest és Balatonfüred között csak Székesfehérváron és Balatonalmádiban állnak meg.

Hozzátartozik ehhez, hogy a hír a Magyar Idők értesülése, amit a MÁV sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánt.

false

 

Fotó: MTI

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. máj. 23., 09:30
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 1
    Rumata
    2018. május 23., szerda 15:06
    Ez többszörösen is hatalmas baromság.


    1. Egy kerékpár legalább három utas helyét foglalja el.

    Tehát legalább három jegy árát illene érte kérni.


    2. A kerékpár alkalmas az állomás, a jármű és az utasok bepiszkítására.

    Tehát a kerékpár metró területére vitele durván sérti a metró utazási szabályzatát.


    3. A kerékpár szállítására már most is megvan a civilizált lehetőség, ha valaki kifejezetten a tömegközlekedési eszközökön való szállításra készült összecsukható kerékpárt használ.

    Ezek összecsukva kézipoggyász méretűek, és így a tömegközlekedési eszközök utazási előírásainak is maradéktalanul megfelelnek.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Folding_bicycle

    Tehát semmi sem indokolja azt, hogy a tömegközlekedési eszközökön az utcai használatra készült kerékpárok szállítását engedélyezzék.


    4. A kerekesszék és a babakocsival ellentétben a kerékpáros közlekedés nem kényszer következménye.

    Tehát semmi sem indokolja azt, hogy a kifejezetten személyszállításra készült tömegközlekedési eszközökön a kerékpáros közlekedés igényeit figyelembe vegyék.

    Aki kerékpározni akar, az kerékpározzon, és ne metrózzon.


    5. A tömegközlekedési eszközökön a kerekesszék és a babakocsi is csak kivételes és ritka esetnek számít, mivel erre kevesen vállalkoznak.

    A kerékpár szállításának engedélyezése viszont tömeges igényt kelthet, ami kellemetlen torlódásokhoz vezethet egy olyan közlekedési eszközön, amelynek legfőbb előnye pont a torlódásmentes utasáramlás kéne legyen.


    Egy szó mint száz: nagy hülye volt, aki ezt kitalálta.

Komment írásához