Kiakadtak a sofőrök a BKV idilli reklámján

szerző
Zsidai Péter
publikálva
2018. jún. 15., 18:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Nehezen emésztik a BKV sofőrjei a cég toborzófilmjét, amelyben boldog, kisimult sofőr érkezik haza a kandalló melegéhez, és kisfia drónnal küldi utána az otthon felejtett harapnivalót. A szakszervezet szerint a 9 napos munkahét után nem így néznek ki a sofőrök, a kampányfilm az ötvenes évek propagandáját idézi.

A BKV sofőrjeinek nem jött be a közlekedési társaság spotfilmje, amellyel leendő kollégáikat igyekeznek bevonni a BKV bűvkörébe.

A történetben természetesen dominál a reklámok színes álomvilága, de ez az alkotás az átlagosnál is csöpögősebb és a valóságtól elrugaszkodottabb lett. A csinos kertes ház, tágas, kandallós konyhában szeretteit átölelő BKV-sofőr apuka otthon felejti uzsonnáját, amit kisfia egy több százezer forintos drónnal küld utána. „Azt hiszem, igazán szerencsés vagyok. Elégedett vagyok az életemmel. Szép családom van. Azt csinálom, amit szeretek. Megbecsülnek, és nemcsak otthon, hanem a munkahelyemen is” – sorolja a főhős a sugárzó arcú BKV-sofőröket mutató filmben, amely biztos, bejelentett munkahelyet, stabil, nagy múltú céget, kiszámítható életpályát ígér a jelentkezőknek.

Megkérdeztük a BKV-s sofőröket is képviselő érdekvédelmi szervezetet, mit gondol a filmről. Szabó Istvánnak, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Demokratikus Szakszervezete elnökének úgy tűnik, a területért felelős vezető túl sok propagandafilmet nézett az 50-es évekből. „Nem tartom célravezetőnek, hogy ekkora emberhiány mellett ilyen hamis képet fessenek a járművezetőkről. Én lennék a legboldogabb, ha ez lenne a valóság, hogy az egyik legmagasabb árértékű drónnal Rózsadombról Pest másik végére küldené el a kisfiú járművezető édesapjának az ennivalót, s családja a kandalló előtt várja haza a kilenc éjszakai műszak után még mindig friss családfőt. Ez az idilli kép még a németországi járművezetőkre sem illik” – mondta a Narancsnak.

Mint megírtuk, a BKV kétségbeesetten próbálja enyhíteni a szakemberhiányt, nemcsak a külvilágot győzködi, hanem sajátjait is fejvadászatra ösztönzi. A Hozz magaddal egy embert sofőrnek! nyári kampányában a BKV 100 ezer forint „ajánlási díjat” fizet azon kollégáinak, akik be tudnak cserkészni egy azonnal kezdeni képes járművezetőt villamosra, trolira, autóbuszra. Olyan emberért, aki félúton tart a járművezetői alkalmassághoz – megvan a buszvezetői jogosítványa, de nincsen úgynevezett GKI vizsgája –, 80 ezer üti a markát az élelmes békávésnak. A legkevesebb a 60 ezres fejpénz: ez olyan gyakornokért jár, akinek csak teherautóra van jogsija és még tanítani kell a D kategóriás jogsihoz, vagy kiképezni trolibuszra, villamosra.

Úgy tudjuk, a BKV hamarosan publikálja villamosvezetőket és trolibuszvezetőket kereső, hasonló felfogásban készült reklámfilmjeit.

szerző
Zsidai Péter
publikálva
2018. jún. 15., 18:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:

Komment írásához