Októbertől leáll a metróközlekedés a 3-as vonalon

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. szept. 04., 19:09
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Eső, fakocka, Husi… Ősztől felújítás miatt nem lehet majd közlekedni.

Bár csak októbertől áll le a metróközlekedés, a felszíni munkálatok már elkezdődtek a Nyugati pályaudvarnál. A BKK kérése, hogy az utasok ne a napi rutin szerint közlekedjenek a felújítás ideje alatt, hanem tájékozódjanak előre, és a cég honlapján nézzék meg, mikor milyen lezárások, változások vannak. A főpolgármester is türelmet kér a felújítások idejére a budapestiektől.

„Fel vagyunk készülve arra, hogy most majd hetekig arról megy a hisztéria, hogy milyen problémák vannak a Nyugati téren, meg itt meg ott, és nem lehet a városban közlekedni. Hát kérem, lehet választani: vagy felújítjuk a metrót, és akkor ezt el kell viselni, elnézést kérünk a budapestiektől ezért, de ez a munka ezzel jár, vagy pedig akkor nem lesz felújítva a metró” – nyilatkozta Tarlós István.

Közben az is kérdéses, lesz-e elég pénz a felújításra, az MSZP a korábbi sikertelen közbeszerzésekre hivatkozva állítja, hogy megfelelő fedezet nélkül kezd neki a kormány a felújításnak – adta hírül a Hír Tv.  Horváth Csaba frakcióvezető szerint a felújításra szánt keret 30-40 milliárd forinttal marad el a piaci ártól.

Tarlós István „kétségbeesett ostobaságnak” nevezte, hogy a megkezdendő munkáknak ne lenne meg a fedezete, hiszen hatályos a kormánnyal kötött 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés.

De nyilatkozott a BKV vezérigazgatója is, aki szerint akkor is lesz pénz a felújításra, ha az a tervezettnél drágább lesz. Csak még azt nem lehet tudni, hogy honnan: „A tárgyalások arról folynak, hogy ha a következő tenderek is olyan árat hoznak, ami meghaladja a mostani összeget, akkor mekkora összeget tudunk bevonni EU-s forrásból és mekkorát saját forrásból, a tárgyalások erre irányulnak és nem arra, hogy lesz-e metrófelújítás vagy nem lesz, mert mindenképp lesz, csak hogy saját forrásból vagy uniós forrásból, vagy kormányzati forrásból, csak az összetételéről folynak tárgyalások” – jelentette ki Bolla Tibor.

A szerződéseket ma írta alá a BKV a felújítást végző Strabaggal és a Swietelskyvel. A munkálatok a 3-as metróvonal északi szakaszán indulnak el. A Strabagnak jövő év végére kell végeznie az állomások felújításával, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. pedig 2020 augusztusára készülhet el a vágányok, biztosítóberendezések felújításával. Az összesen több mint nettó 70 milliárd forintos megbízás részleteiről hiába kérdezték a cégeket.

A főpolgármester arról is beszélt, hogy a teljes körű akadálymentesítés nem fér bele a 3-as metró felújításának költségvetésébe.

„Nem rajtunk múlik, ha tetszik, ha nem, ez a helyzet, ez az igazság, én örülnék a legjobban és a munkatársaim, ha mindenütt a legmagasabb szintű akadálymentesítésre képesek lennénk, annyit csinálunk meg, amennyi forrásunk erre van, a kérdés úgy merül fel, hogy most, ha a legmodernebb és legteljesebb körű akadálymentesítést nem tudjuk biztosítani, akkor jelentkezzen az, aki azt mondja, hogy akkor maradjon el a hármas metró felújítása” – mondta Tarlós.

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. szept. 04., 19:09
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 3 tiszapolgári
    tiszapolgári
    2017. szeptember 05., kedd 08:03
    „Fel vagyunk készülve arra, hogy most majd hetekig arról megy a hisztéria…”

    Tarlóshoz hasonlóan én is egy hisztéria nélküli világban szeretnék élni, ha van felújítás, jó, de ha nincs, az is jó. Szótlanul baktatnánk a munkahelyre, onnan délután haza, megértően fogadnánk a váratlan metróleállásokat, de a törvényszerűen bekövetkező túlköltéseket és a közlekedési káoszt is, ami persze nem káosz, hanem az ilyenkor szokásos, normális állapot. És ha este a híradóban látnánk a nyilatkozó főpolgármestert, akkor sem hisztiznénk, hiszen értünk dolgozik.
    Ilyen világban szeretnék élni, egyszer már éltem ilyenben, elég jó volt, és úgy érzékelem, hogy nemcsak én, de Tarlós is erős nosztalgiát érez iránta.
  2. 2 bétom
    bétom
    2017. szeptember 05., kedd 07:33
    Lehet, hogy Tahó-Tarlós még a főnökénél is nagyobb bunkó? A vizes vb és a " Népstadion" korlátlan kerettel rendelkezik, de az ország legnagyobb tömeget mozgató közlekedési vonalára nincs fedezet?
    Ez megmagyarázhatatlan!
  3. 1 galambocskám
    galambocskám
    2017. szeptember 05., kedd 07:32
    Tegnap ment. Se fakocka, se Husi.

    :)

Komment írásához